دروپال چیست؟

دروپال یک سیستم مدیریت محتواس که شاید به اندازۀ وردپرس دانلود نشده باشد، اما از وقتی آمده حسابی غوغا کرده و توجه بسیاری از افراد، به خصوص حرفه‌ای‌ترها را به خود جلب کرده است. این CMS از قابلیت‌های خوب بسیاری برخوردار است، اما نخستین نکته‌ای که ممکن است توجه شما را جلب کند، سرعت خوب بارگذاری صفحات و زمان پاسخگویی سریع‌تر آن است.

خبر خوب دیگر وجود ۶۰۰۰ افزونه برای دروپال است. این افزونه‌ها توسعۀ دروپال را تا حد زیادی راحت‌تر کرده‌اند. البته این به این معنی نیست که هر فردی بتواند به راحتی کار توسعۀ دروپال را انجام دهد. نه! پیچیدگی‌های سیستم مدیریت محتوای دروپال کمی از دو مورد قبلی بیشتر است و توصیه می‌کنم شرکت‌های بزرگی که می‌توانند برنامه‌نویس یا توسعه دهندۀ وبسایت استخدام کنند، از آن استفاده کنند. با توجه به اینکه تعداد قالب‌های آماده برای این CMS خیلی کمتر از جوملا و وردپرس است و ساختن قالب اختصاصی برای آن کار آسانی نیست، استفاده از دروپال را به افراد مبتدی توصیه نمی‌کنم.

سرعت خوب و توسعه‌پذیری عالی، در کنار امنیت بالا و پشتیبانی قوی، از جمله دلایلی هستند که بسیاری از شرکت‌های بزرگ، شبکه‌های اجتماعی، پرتال‌های خبری و سایت‌های آپلود و دانلود فایل از سیستم مدیریت محتوای Drupal استفاده می‌کنند. یکی از معروفترین مثال‌هایی که با CMS دروپال ساخته شده، وبسایت اختصاصی کاخ سفید (Whitehouse.gov) است.

دروپال همیشه در میان سیستم های مدیریت محتوا و فریم ورک های مدیریت محتوا ، امن ترین سیستم شناخته شده است و جوایز بسیاری در این زمینه کسب کرده است. بیش از ۶۰ درصد از وب سایت های دولتی امریکا و بیش از ۷۵ درصد از وب سایتهای دولتی دنیا ، از دروپال برای مدیریت وب سایت خود استفاده می کنند. در ایران نیز وب سایت های دولتی بسیاری بروی دروپال پایه ریزی شده اند.

سایت های مطرح دروپال:

سایت ردهت (red hat)
سازمان سلامت جهانی
سایت هوندا (Honda Brazil)
شرکت خودرو سازی تسلا
دانشگاه شیکاگو
سایت پلیس سایبری ایران و ...

از جمله آن می باشد. برای دیدن سایت های بزرگ دروپالی میتوانید از لینک زیر استفاده نمایید.

https://www.drupal.com/showcases